De plek om
samen thuis te
wonen
Vakwerk architecten heeft een dynamische en inspirerende werkplek gecreëerd. Voor henzelf en andere ambitieuze startups, ZZP’ers en bedrijven. Creativiteit is de bindende factor. Lopend door het Vakwerkhuis en pratend met de bewoners voel je je meteen op je gemak. Precies zoals je dat thuis voelt. Dit is de basis van de merkpositionering.
De koers
Ontwerpprincipes
In het Vakwerkhuis bruist het van de creativiteit. Zoals het Vakwerkhuis vroeger energie gaf, doen we dat nu nog steeds. Samen staan we sterker en dat willen we uitstralen. Bij alles wat we doen geven we aandacht, om het zo goed mogelijk, maar vooral ook menselijk te maken.
Visie
De plek om samen thuis te werken, dat is wat het Vakwerkhuis wilt bereiken. Een plek waar je je prettig voelt, zodat je het beste uit je werk kan halen. Een plek om goed samen te werken en nieuwe contacten te ontmoeten.
Het gebouw met de schoorsteen
“Waar werken jullie?”
In het gebouw met de schoorsteen! Het karakteristieke gebouw met de hoge schoorsteen was de inspiratie voor het logo. Het gebouw is het merk, in en rondom gebeurt alles: samen werken, heerlijke koffie drinken of een bijeenkomst organiseren.
De kleuren
Naast de schoorsteen legden we ook door kleur de link met het gebouw. Lopend door het Vakwerkhuis kom je de mooiste kleuren tegen. Dit is een belangrijk onderdeel van de stijl. Niet zomaar een palet, maar een op een overgenomen uit de details van het pand.
Het huisje als afzender
In communicatiemiddelen staat altijd het Vakwerkhuis als afzender. Meteen duidelijk van wie de boodschap komt. Dit combineren we met het frisse en vriendelijke Karla als lettertype, dat precies het gevoel geeft wat je krijgt in het Vakwerkhuis.
De website
Ook online willen we een aansluitende ervaring bieden. Fotografie, sterke teksten en illustraties van het gebouw staan centraal. Zo kun je het al een beetje ontdekken op het web.
Signing
In onze gesprekken met de drie partners van Vakwerk Architecten, die nauw betrokken waren bij het proces, kwamen er telkens eerlijke en nuchtere teksten naar boven. Deze zie je overal terug in de communicatie.
Ook op de wc. Waarom een vrouw of een man als icoon op de deur? Waarom ook nog eens figuurlijk iemand in een hokje plaatsen? Je wil alleen weten wat je aantreft achter de deur, de bril omhoog of de bril omlaag.
Herpositionering, huisstijl en communicatiemiddelen nodig?
De stijl is gaan leven
Het mooiste voor een ontwerper is wanneer de huisstijl wordt omarmd en uitgedragen in alle uitingen van het merk. Zo is dat ook gebeurt in het Vakwerkhuis. Voor de menu’s, signing, t-shirts, glazen, to-go cups en meer. Onderstaande beelden zijn niet door ons vormgegeven. De eenheid die toch ontstaat is iets waar we trots op zijn.