Gewoon
Bijzonder
April 2019 - Februari 2020
Voor expositieruimte 38CC
gewoon-bijzonder.com
In samenwerking met Indah Hijmans
Ruim drie maanden is de kunstmanifestatie gewoon bijzonder door heel Delft te zien. Met het ‘narrow house’ van Erwin Wurm als grote publiekstrekker, worden er ruim tien duizend bezoekers verwacht. Wij hebben de branding van de hele manifestatie ontworpen.
‘Alles oder nichts’ voor 38cc
Voor het tienjarig bestaan van de expositieruimte 38cc in Delft wilde de directie van 38cc groot uitpakken. Groter dan ze ooit gedaan hebben. Zo is er op zes verschillende plekken in de stad moderne kunst te bewonderen en wisten ze kunstwerken van grootheden als Erwin Wurm en Shana Moulton naar Delft te halen. Net zoals een mooi kunstwerk een gouden lijst verdient, verdient deze expositie een stijlvolle branding.
Spelende letters als toegankelijk beeldmerk
De oude kunstliefhebber, de toerist, de hippe student en het stel met kind, iedereen kent het alledaagse leven wel. Deze expositie laat je er even stil bij staan. Gewoon bijzonder (Bijzonder gewoon) is een kunst manifestatie voor iedereen.
Het was een uitdaging om een sterk beeldmerk voor de exposities te ontwerpen. Met spelende letters viel alles op zijn plek. Gewone letters die door hun uitrekkingen bijzonder zijn geworden. Zo heeft de expositie een frisse, speelse en toegankelijke uitstraling gekregen.
Zichtbaar door heel Delft
Onze merkuitingen zijn te zien op wegwijsbordjes, 10.000 entree vouchers, Kaarten van Delft, beeldschermen, tasjes, 5000 catalogi en nog veel meer. Met veel aandacht hebben we de stijl in alle ontworpen middelen doorgevoerd.
Impact met minimale middelen
38cc wilde grootse dingen doen met een minimaal budget. Met goed design hebben wij geholpen om alles uit de kast te halen. Een goed voorbeeld is het verbinden van alle locaties met vlaggen. Ook hebben we met duurzame melkverf tijdelijke bewegwijzering door de stad aangebracht. Met één simpel sjabloon bespaarden wij kosten, gidste wij de bezoekers naar de locaties én waren we goed zichtbaar door de stad met een guerrilla marketing campagne.
“Komovo heeft een onwijze klus geklaard”
- Coen de Jong, Directeur 38CC
Een tipje van de sluier op de website
Voor gewoon bijzonder hebben we een website ontworpen om het online publiek kennis te laten maken met wat er in Delft te ontdekken is. De stijl van de geprinte middelen trekken we online door.
Ook over de interactie is goed nagedacht. Tijdens je ontdekkingstocht naar de kunstenaars schuif je de knoppen op een speelse manier heen en weer.
Catalogus als kers op de taart
Voor 38cc is de catalogus het kroonwerk op de expositie. Wij legden een groot deel van de kunstwerken vast en gaven het boekje vorm op een unieke manier.